AKTUALNOŚCI

29
lip

Rynek gier mobilnych w Polsce – raport Q2 2020

Wspólnie z naszym partnerem, formą AdColony przyjrzeliśmy się temu, jak obecnie wygląda sytuacja na rynku gier mobilnych w Polsce i jak spędzają czas gracze. 2020 rok (i czas pandemii) przyniósł zmianę, dzięki której użytkownicy mobilnych gier mogą podczas rozrywki nawiązywać bezpieczne kontakty towarzyskie według własnych potrzeb i zgodnie z własnymi zasadami.

Jeśli chcesz poznać najnowsze dane i dowiedzieć się: kim są gracze mobilni, jak się zachowują i jak spędzają czas  – zapraszamy do lektury raportu Rynek gier mobilnych w Polsce.

ZOBACZ RAPORT RYNEK GIER MOBILNYCH W POLSCE

 

11
maj

Mobiem i AdColony dostarczą reklamy wideo w grach mobilnych

Mobiem i AdColony – światowy lider dostarczania reklam wideo w grach mobilnych – łączą siły

Rozpoczęliśmy współpracę z AdColony, jedną z największych mobilnych platform reklamowych na świecie. Międzynarodowa sieć reklamowa obecnie w Polsce dociera do 9 mln unikalnych użytkowników, którzy każdego miesiąca generują aż 54 mln pełnych odtworzeń wideo. Dzięki temu reklamodawcy w Polsce zyskają możliwość umieszczania w najpopularniejszych grach reklam wideo inicjowanych przez samych graczy.

W ramach współpracy będziemy oferować klientom reklamy rewarded video w grach mobilnych. Obok standardowego wideo reklamodawcy będą mogli skorzystać z zaawansowanych rozwiązań zwiększających pole interakcji z użytkownikiem, jak Dynamic End Card lub Aurora. Są one wysoce akceptowane przez użytkowników gier, bo pomagają im osiągać zamierzone cele. Dodatkowym atutem jest widoczność tego typu reklam, bo nawet na poziomie 99%.

Będziemy oferować reklamy w nagradzanej technologii Instant Play HD Video, wykorzystującej wszystkie dostępne funkcjonalności urządzeń komórkowych, w systemie sprzedaży dedykowanej oraz programatycznej. Dzięki tej współpracy Polscy marketerzy otrzymają innowacyjne rozwiązania technologiczne i możliwość szerokiego dotarcia do bardzo zróżnicowanych grup użytkowników. Będą również mogli skorzystać z międzynarodowego doświadczenia AdColony.

Oferowane działania reklamowe są w pełni mierzalne pod względem efektywności. Platforma reklamowa AdColony jest zintegrowana z wieloma systemami pomiaru, m.in. z Moat, DV czy IAS.  Posiada własne dane i współpracuje w zakresie profilowania użytkowników z firmami badawczymi. Wśród nich jest m.in. Nielsen oraz comScore.

Jak zauważają przedstawiciele AdColony, Polska jest rynkiem gier mobilnych z ogromnym potencjałem. Współpraca między naszymi firmami może zaowocować wprowadzeniem na nasz rynek wiele innowacyjnych rozwiązań reklamowych branży.

Firma bardzo dba o jakość prowadzonych kampanii. Dlatego stale rozbudowuje systemy antyfraudowe. Ponadto wydawcy dołączający do platformy są poddawani rygorystycznej selekcji. To spełnia potrzeby reklamodawców w zakresie brand safety. AdColony ma również zaawansowane możliwości w zakresie analizy danych. Posiadanie bezpośrednich integracji poprzez SDK z aplikacjami pozwala na prowadzenie analiz behawioralnych graczy. Umożliwia to precyzyjne targetowanie realnych użytkowników. Dzięki temu przekaz zawsze jest dostosowany do wieku odbiorców i kontekstowo umieszczany w bezpiecznym dla marek otoczeniu.

Atutem AdColony jest wieloletnie doświadczenie oraz obecne w ofercie szerokie spektrum autorskich i kreatywnych rozwiązań, a także wysoko wykwalifikowany zespół ekspertów. W ramach współpracy reklamowej oferujemy opracowanie efektywnych strategii dotarcia do użytkowników gier mobilnych. Pomagamy w tworzeniu materiałów graficznych i wyborze miejsc do emisji. Prowadzimy również optymalizację kampanii i tworzymy raporty końcowe.

W portfolio AdColony znajduje się ponad 22 tysiące gier mobilnych, produkowanych przez czołowych deweloperów, takich jak Zynga, EA Mobile, Rovio czy Ubisoft. Wśród najpopularniejszych polskich gier, dostępnych w Google Play i App Store, są m.in. Subway Surfers, Brain Test i June’s Journey.

AdColony to druga co do wielkości, po Google’u, sieć z wideo inicjowanym przez samych użytkowników. Łączy ponad 7 tys. dostawców reklamowych i 150 DSP w swoim autorskim SDK. Firma jest znana z dostarczania unikalnych formatów reklamowych, które są dostosowywane do potrzeb klientów, dzięki szerokim możliwościom personalizacji.

28
kwi

Forum w aplikacjach

Uprzejmie informujemy, że w połowie mają zostanie wyłączone Forum w aplikacjach Moja Ciąża, Moje Dziecko i Kalendarzyk Miesiączkowy. Wszystkie 3 aplikacje nadal będą działały i zachęcamy do stałego korzystania z ich pozostałych funkcjonalności.

Dziękujemy wszystkim Użytkowniczkom i Użytkownikom za aktywność na naszym Forum.

08
kwi

Mobile gaming w czasach epidemii

W ostatnim czasie słowo koronawirus odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Widzimy, jak zmienia się otaczający nas świat i podejście społeczeństwa do rzeczywistości. Już teraz wiemy, że koronawirus wpłynie nie tylko na całą gospodarkę, ale również na nas, jako społeczeństwo.

Jako konsumenci, szczególną uwagę zaczynamy zwracać na kwestie zdrowotne i własne bezpieczeństwo oraz podejście marek do nowej sytuacji. Jednocześnie w izolacji ludzie są spragnieni nie tylko informacji, ale również rozrywki, którą teraz mogą odnaleźć jedynie w wirtualnym świecie. Specjaliści z AdColony zaobserwowali, że w czasie epidemii wzrosło zainteresowanie grami mobilnymi, które w prosty sposób dostarczają użytkownikom rozrywki i możliwości oderwania myśli od rzeczywistości.

Ludzie spędzają więcej czasu grając w mobilne gry, gdyż jest to forma łatwej i przyjemnej rozrywki. Nic dziwnego, że w ciągu ostatnich 5 tygodni czas spędzony na takich aktywnościach wzrósł o 15,6%.


pr_website_mobiem_blog_grafika_2020_04v3

Ponieważ gry mobilne stają się coraz popularniejszym narzędziem marketingowym, w dobie epidemii, bardzo istotne będzie zachowanie równowagi między przekazem reklamowym, a przekazem brandingowym. Podążając za oczekiwaniami konsumentów, reklamodawcy powinni odpowiednio dostosować narrację oraz strategię komunikacji, do bieżących wydarzeń oraz szukać efektywnych kanałów dotarcia do konsumentów.

Zobacz dlaczego warto reklamować się w grach mobilnych, w obecnym okresie:

ZOBACZ RAPORT MOBILE GAMING W POLSCE

 

19
mar

Wiosenne porządki w portfolio aplikacji

Wiosenne porządki nigdy nie są łatwe, tym bardziej jeśli chodzi o produkty, które się tworzyło wkładając w to wiele wysiłku i serca. Dlatego z przykrością informujemy, że będziemy zmniejszać nasze portfolio aplikacji tak, abyśmy mogli skupić się na rozwoju tych narzędzi, które rzeczywiście polubili nasi Klienci i Użytkownicy. W związku z tym z dniem 31 marca z app marketu Windows zostaną usunięte wszystkie nasze aplikacje. Z końcem miesiąca przestanie też działać aplikacja Transportoid na system iOS. Będziemy też wyłączać niektóre mało popularne aplikacje na Androida.
Drodzy Użytkownicy, dziękujemy Wam, że wybieraliście nasze aplikacje, przesyłaliście swoje sugestie, aby mogły być rozwijane i dostosowywane do Waszych potrzeb. Dziękujemy, że codziennie ich używaliście. Zachęcamy Was do korzystania z naszych pozostałych programów na system Android oraz iOS.

20
wrz

Smog Info – nowa aplikacja smogowa

Smog Info to łatwa w użyciu i przyjazna użytkownikowi aplikacja mobilna, która spełnia rolę informacyjną dotyczącą jakości powietrza w Polsce. Aplikacja samodzielnie wylicza i pokazuje ogólną jakość powietrza (od bardzo dobrej do złej) wraz ze szczegółowym poziomem stężenia wszystkich niebezpiecznych substancji, które znajdują się w atmosferze. W bazie danych programu znajdują się wszystkie stacje pomiarowe ulokowane nie tylko w największych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach Polski. Monitoring prowadzony jest na bieżąco, a dane odświeżane są co godzinę. Aplikacja, za pomocą GPS, lokalizuje użytkownika i pokazuje aktualny stan powietrza w najbliższej okolicy. Dodatkową funkcjonalnością aplikacji są alarmy smogowe – czyli notyfikacje, które przychodzą gdy w konkretnej stacji pomiarowej przekroczone są dopuszczalne wartości przynajmniej jednej ze szkodliwych substancji. Przejrzysty projekt smogInfo ułatwia użytkownikowi odczytywanie wszystkich podawanych wartości.

pobierz_googleplaypobierz_appstore

12
maj

Tylko sprawdzona pogoda w aplikacji Pogoda w Polsce – 16 dni

Najlepsza aplikacja pogodowa Pogoda w Polsce – 16 dni wyróżnia się intuicyjnym i nowoczesnym interfejsem oraz unikalną mapą sensoryczną Polski. Dzięki aplikacji można sprawdzić warunki pogodowe na najbliższe 24 godziny oraz na najbliższe 16 dni. W aplikacji można sprawdzić również: siłę wiatru, ciśnienie, zachmurzenie, spodziewane opady  i temperaturę.  Program pozwala na ustawienia lokalizacji oraz dodanie kilku miejscowości, a to ułatwia nawigację pomiędzy ulubionymi miejscówkami.

pobierz_googleplaypobierz_appstore

30
mar
21
mar

Warsztaty „Poznać i zrozumieć mobile” z akredytacją DIMAQ

„Poznać i zrozumieć mobile” to autorskie warsztaty, które przygotowaliśmy dla wszystkich osób zainteresowanych zgłębianiem i poszerzaniem wiedzy dotyczącej mobile marketingu. Spotkania przeznaczone są dla pracowników domów mediowych i plannerów, a także przedstawicieli firm marketingowych. Warsztaty mają na celu promocję dobrych praktyk w obszarze komunikacji mobilnej oraz zapoznanie uczestników z najciekawszymi i najbardziej efektywnymi rozwiązaniami reklamowymi w tym obszarze.

Szkolenie trwa około 2 godzin i składa się z dwóch części teoretycznej i praktycznej, dzięki temu uczestnicy mogą jeszcze lepiej poznać, a przede wszystkim zrozumieć mobile. Spotkanie jest przez naszych pracowników – specjalistów posiadających ogromne doświadczenie w tworzeniu, realizowaniu kampanii mobilnych oraz przygotowywaniu strategii komunikacyjnych w kanale digitalowym.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatów otrzymują punkty recertyfikacyjne (10 punktów). DIMAQ to pierwszy w Polsce program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych prowadzony przez IAB Polska. Więcej informacji na dimaq.pl.

Chcesz zorganizować szkolenie dla swoich pracowników? Skontaktuj się z nami. Napisz maila warsztaty@mobiem.pl lub zadzwoń pod numer 22 241 19 44, aby ustalić szczegóły dotyczące organizacji warsztatów „Poznać i zrozumieć mobile” u siebie w firmie.

06
lut

fitWoman – mobilny trening personalny

Tym razem stworzyliśmy projekt dedykowany kobietom – bezpłatna aplikacja fitWoman to mobilny asystent z treningiem siłowym wykorzystującym masę własnego ciała oraz ciężarów. Program został przygotowany we współpracy z doświadczonymi trenerami personalnymi. Każde ćwiczenie jest dokładnie opisane i zilustrowane. Aplikacji można używać na siłowni, w domu, w parku, a do ćwiczeń potrzeba tylko podstawowego sprzętu. fitWoman przypomina o nadchodzących treningach i doskonale sprawdza się jako motywator zarówno dla Pań zaczynających swoją sportową przygodę, jak i tych, które pracują nad sylwetką od dłuższego czasu.